Portugal vs. Spain: Who had the more dominant empire?

More dominant empire?

• Spain

Votes: 15 88.2%
  • Portugal

Votes: 2 11.8%

• Total voters
    17

martin76

Ad Honorem
Dec 2014
6,027
Spain
Oct 2015
4,808
Matosinhos Portugal
Portugal Spanish kingdom, do not make me laugh dear martin 76 I know the Iberian peninsula that was colony of the ROMANS gave the name of HIPANIA where it gave birth to the name Spain in the 15th century
Asturias first Christian kingdom of the Iberian Peninsula. Other Catholic kingdoms were born later in the Iberian peninsula.

Friend Portugal is bordered by two countries Galicia and Castéla Spain to Spain Castêla is bordered by Gibraltar with Galicia with Basque Country with Catalonia etc.etc.

martim 76 the spain is superior to Portugal in territory with union of several countries, but your history of the discoveries owe to Portugal.

.................

Em lingua portuguêsa de Portugal - In portuguese.

Portugal reino espanhol,não em faça rir querido martin 76 que eu conheça a peninsula ibérica que foi colónia dos ROMANOS deram o nome de HIPANIA onde deu origem ao nome Espanha no século 15
Asturias primeiro reino cristão da Peninsula Ibérica. Outros reinos católicos nasceram mais tarde na peninsula Ibérica.

Amigo Portugal faz fronteira com dois países Galiza e Castéla Espanha a Espanha Castêla faz fronteira com Gibraltar com Galiza com País Basco com a Catalunha etc.etc.

martim 76 a espanha é superior a Portugal em território com união de varios países,mas a vossa história dos doscobrimentos devem a Portugal

martin76

Ad Honorem
Dec 2014
6,027
Spain
Portugal Spanish kingdom, do not make me laugh dear martin 76 I know the Iberian peninsula that was colony of the ROMANS gave the name of HIPANIA where it gave birth to the name Spain in the 15th century
Asturias first Christian kingdom of the Iberian Peninsula. Other Catholic kingdoms were born later in the Iberian peninsula.

Friend Portugal is bordered by two countries Galicia and Castéla Spain to Spain Castêla is bordered by Gibraltar with Galicia with Basque Country with Catalonia etc.etc.

martim 76 the spain is superior to Portugal in territory with union of several countries, but your history of the discoveries owe to Portugal.

.................

Em lingua portuguêsa de Portugal - In portuguese.

Portugal reino espanhol,não em faça rir querido martin 76 que eu conheça a peninsula ibérica que foi colónia dos ROMANOS deram o nome de HIPANIA onde deu origem ao nome Espanha no século 15
Asturias primeiro reino cristão da Peninsula Ibérica. Outros reinos católicos nasceram mais tarde na peninsula Ibérica.

Amigo Portugal faz fronteira com dois países Galiza e Castéla Espanha a Espanha Castêla faz fronteira com Gibraltar com Galiza com País Basco com a Catalunha etc.etc.

martim 76 a espanha é superior a Portugal em território com união de varios países,mas a vossa história dos doscobrimentos devem a Portugal

You don´t know what means the word Spain and what is Spain... read to Camoens (Spaniard as he wrote), Almeida Garret, Vasconcello, or in 21st Century Saramago etc... History is what is....Spain is Portugal.. and Castile.. but the first place the word Spain was used in Peninsula it was in Aragon... not in Castile.

The Castilian explorations were not due to Portugal... each kingdom was in different directions...Castilian to West and Portuguese to East... Castilian were the first one to go to round the world and the first one in West Indies.. Portuguese the first one in East Indies.

Oct 2015
4,808
Matosinhos Portugal
You know martin 76 when I go to the godfather I say I'm going to Spain, but when I say I'm going to Vigo or to A Coruña I say I'm going to Galicia that's how the Portuguese speak.
...........................

Sabes martin 76 quando eu vou a madride eu digo que vou a Espanha,mas quando eu digo vou a Vigo ou á Corunha eu digo vou á Galiza é assim que os portugueses falam

Oct 2015
4,808
Matosinhos Portugal
ABCDEF- it's latin - A little while you say you're Spanish.

Português » Janela Espanhol Castlhano Spain Ventana

-------------- Calças - ..................................... pantalones

---------------- Pai - ---------------------------------------- Padre

----------------- Mãe - ------------------------------------ Mãe

ABCDEF is the same because it is Latin, Portuguese and Spanish totally different languages.

I am Portuguese I had to use Google I do not speak Spanish Spanish, I speak Portuguese friend you have to think that they are different languages as they are.

Eu que sou português tive que usar o Google eu não falo Espanhol Castelhano,falo português amigo tens que pensar que são linguas diferentes como elas são.

Similar History Discussions